Durch Unterschiede bei der Bewertung der Hypopnoen ahi tuna älteren Regeln und den beiden nun gültigen, alternativ anzuwendenden Regeln kommt es zu erheblichen Unterschieden bei der Bestimmung des AHI mit Auswirkungen auf die Vergleichbarkeit von Studienergebnissen. Merkmalen bestimmte Werte für den AHI festgeschrieben.
Bei der Kontrolle der Therapie wird festgestellt, ob durch die Behandlung die Zahl der fraglichen respiratorischen Ereignisse entsprechend gesenkt wird. Es gibt keine einheitliche Einteilung des Schweregrads unter Verwendung des AHI. Angesichts des Umstands, dass Therapieempfehlungen nicht nur am Schweregrad hängen und die Messergebnisse von Nacht zu Nacht ohnehin Schwankungen unterliegen, ist dies jedoch nicht erheblich. Conrad Iber, Sonia Ancoli-Israel, Andrew L. Quan: The AASM Manual for the Scoring of Sleep and Associated Events: Rules, Terminology, and Technical Specifications.
Thornton: The New Aasm Criteria for Scoring Hypopneas: Impact on the Apnea Hypopnea Index. Maurer, Michael Schredl, Hans-Günter Weeß: Praxis der Schlafmedizin: Schlafstörungen bei Erwachsenen und Kindern. Er dient nicht der Selbstdiagnose und ersetzt nicht eine Diagnose durch einen Arzt. Bitte hierzu den Hinweis zu Gesundheitsthemen beachten!
Diese Seite wurde zuletzt am 6. Juli 2021 um 21:13 Uhr bearbeitet. Regelfall durch Anklicken dieser abgerufen werden. Verywell Health’s content is for informational and educational purposes only. Our website is not intended to be a substitute for professional medical advice, diagnosis, or treatment. Ashley Olivine is a health psychologist and public health professional with over a decade of experience serving clients in the clinical setting and private practice.
Verywell Health articles are reviewed by board-certified physicians and healthcare professionals. These medical reviewers confirm the content is thorough and accurate, reflecting the latest evidence-based research. Content is reviewed before publication and upon substantial updates. Smita Patel, MD is triple board-certified in neurology, sleep medicine, and integrative medicine. The condition ranges in severity from a mild decrease in airflow to airflow completely stopping, which can be life-threatening. Sleep apnea has multiple causes, including the tongue or tissues in the airways blocking the air or challenges related to the signals sent from the brain to control breathing during sleep. It is used with sleep testing to diagnose the condition and determine how severe it is.
Learn more about sleep apnea, the apnea-hypopnea index, other tests for sleep apnea, and treatment options. A pause in breathing must last 10 seconds or more to be counted. AHI in sleep testing that is done at home. The AHI is the total number of times a person experiences apneas and hypopneas in one night divided by the total number of hours of sleep. The result is the average number per hour.
For example, a person with an AHI of 12 experiences an average of 12 episodes of apneas or hypopneas for each hour of sleep. 10 seconds, 12 times per hour. A lower AHI number means fewer episodes of breathing difficulty. This is considered normal or no sleep apnea. It means a person had fewer than five episodes of difficulty breathing per hour that lasted at least 10 seconds. This is considered mild sleep apnea.